På väg hem från jobbet i eftermiddags cyklade jag över Friggagatan i närheten av Svingeln i Göteborg. Cyklister och gående måste stanna vid tre osynkade trafikljus för att komma över Friggagatan här, och det kan bli långa väntetider eftersom ett av trafikljusen är vid en korsning med spårväg. Därför är det många som går och cyklar mot rött.
I dag blev jag utskälld av en kvinnlig cyklist i en av korsningarna. Först cyklade hon mot rött, sedan skulle hon svänga vänster och korsa min färdväg, och eftersom jag stod still för att få grönt ljus så stod jag i vägen för henne varpå hon skällde ut mig. (Att hon skulle svänga var något jag antog utifrån hennes rörelsemönster - hon visade inget tecken med armen. Eftersom jag stod still visste jag inte om hon tänkte svänga framför mig eller bakom mig. Jag backade några centimeter för att låta henne passera framför mig. Fast det blev helt fel.)
Men hon var helt ovetandes om att jag fångade det hela på film. ;) Tyvärr tar mikrofonen bara in vissa ljudfrekvenser, så det går inte att höra vad hon säger. (Obs, jag svarade henne aldrig, utan "svaret" i filmen är efterkonstruerat.)
#1 - - Trafikistan:

I trafiken är man tvungen att samarbeta med andra. Man får stå för sina handlingar oavsett om de fastnar på näthinnor eller på video. Vi kan alla göra misstag eller ha en dålig dag, men även det får man ta ansvar för. Allt blir en del av ens eget varumärke.